tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 22 juli 2017

Gröna Lund

Av Christin Andersson - 22 juli 2017 22:57

Vilken dag...

När vi vaknade upp i morse var det ganska grått och mulet. Inte ett önskat väder för en dag på Gröna Lund. Vi åt frukost och gick sedan upp på rummen och gjorde oss i ordning.

När vi gick ut från hotellet hade himlen spruckit upp och solen tittade fram. Helt underbart varmt och skönt blev det. Vi började promenera mot slottet för det ville både jag och Emma se.

Efter en titt på slottet från avstånd fortsatte vi promenera mot Gröna Lund. Vi gick helt fel och hamnade på Skeppsholmen tror jag det hette. Som tur var kunde vi ta Djurgårdsfärjan till Gröna Lund där i från.

När vi kom fram till Gröna Lund var det inte så mycket folk där, men efter någon timme var det tjockt packat med folk. Nästan så man fick lite panik. Jag tycker det var väldigt rörigt på Gröna Lund. Litet och väldigt kompakt. Liseberg är mycket bättre. Emma och jag åkte i alla fall några saker så hon var nöjd och Gabriel vann en stor förpackning med ostbågar så han var också nöjd.

När vi gått runt på Gröna Lund några timmar åkte vi tillbaka till hotellet och spelade kort och drack lite gott. Sen gick vi och käkade.

När vi kom tillbaka stannade jag och mamma kvar i hotellbaren en stund och pratade lite mesans dom andra åkte upp till rummet.

I morgon drar vi hem till Götet igen. Och om en vecka börjar semestern. Härligt!

Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards