tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 14 juli 2021

Mål, delmål och jordgubbar

Av Christin Andersson - 14 juli 2021 14:42

Vilket jäkla bär jordgubben är...


  Jag lever på jordgubbar denna tiden på året och kan köpa flera askar i veckan och bara mumsa i mig. Det bästa är att dom är noll point också. Jordgubbar är bland annat fyllda av C-vitamin, fibrer och folsyra. Dessutom är de nyttiga eftersom de är kalorifattiga och ett bra alternativ för den som vill dra ner på energiintaget. Kan det bli bättre? Nej, jag tror inte det. Ett super bär helt enklet!! Passa på att frossa i jordgubbar nu när dom har sina glansdagar och är supergoda.                                               

             

Mål och delmål skulle vi ju prata om lite i detta inlägget. För att nå sitt mål är det väldigt viktigt att ha en del små mål att sträva efter för att sakta ta sig fram till det stora slutmålet. För vissa kanske detta låter löjligt och inte alls nödvändigt, men jag tror att de flesta behöver sina delmål.

Ett delmål kan se olika ut för olika personer och det är ju inte så konstigt eftersom vi alla är olika. För vissa kanske mina delmål inte alls är bra eller funkar för dom, men det är därför man själv ska sätta sig ner och fundera på hur man ska lägga upp sin strategi för att nå ditt man vill tillslut. Det finns dom måste ha många delmål och dom som kanske bara behöver ett eller några få.

Jag har lagt upp fyra delmål och ett slutmål. Jag kommer inte gå in på min vikt idag och vad jag ska gå ner för att nå ett visst mål osv, det kommer jag skriva om längre fram. Utan jag kommer bara beskriva hur jag har lagt upp mina mål samt vad som händer vid varje målstolpe.     

 

                                                                        

 

Så här ser det ut för mig:

 

DELMÅL 1 sep 21 -  Lush 500 kr

DELMÅL 2 jan 22 - Åka till Ullared

DELMÅL 3 aug 22 - Rida islandshäst med min dotter

DELMÅL 4 jan 23 - Köpa en ny lite dyrare jacka

SLUTMÅL  jun 23 - ÅKA TILL NY

 

 

 

Så här har jag lagt upp det och delmålen och slutmålet är satta på ett visst datum, men datumen kan ändras under vägens gång. Det kan vara så att ett av målen uppnås tidigare eller tvärtom. Inget är skrivet i sten, men det är dessa mål jag strävar efter under min viktresa.

 

Delmålen sätter man egentligen för att känna att man uppnått något även fast man inte riktigt har nått ända fram ännu. Att Klara ett delmål gör att man känner sig sporrad att fortsätta framåt och nå nästa. Att bara ha ett slutmål kan kännas väldigt långt, det kan ta tid att nå och risken är då att man tröttnar på vägen och det vill man ju verkligen inte ska hända.


Nu måste jag ut och slänga mig på gräsmatten lite. Det är typ 30 grader varmt ute....


Kram på er så länge!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards