tigerochaurora

Alla inlägg under januari 2017

Av Christin Andersson - 25 januari 2017 21:30









  

Ni kommer att förstå vad jag menar med min rubrik....


Dagen har varit mycket bra, den har mestadels bestått av jobb dock men det är roligt tycker jag.

På förmiddagen hämtade jag upp Emma som skulle till tandläkaren. Även det gick bra, inga hål. Efter jobbet mötte jag upp min kompis och vi gick och åt lite mat och pratade om ditt och datt. Vi träffas inte så ofta så det finns alltid mycket att prata om. 


Sitter och kollar på det okända nu medan jag skriver detta inlägg. Jag tror faktiskt lite på det övernaturliga. I vårt gamla hus som nu är rivet då vi byggde vårt nya hus på samma plats, där hände massa konstiga saker. Det huset var en gammal vävstuga från mitten av 1800-talet. Inte konstigt att det att det hände saker där, fanns nog mycket historia i väggarna. I ett annat inlägg ska jag berätta om dom händelserna som skedde under dom tio år som jag bodde där. Det inlägget kan bli ganska läskigt....


Nu till förklaringen ang dagens rubrik. På mitt jobb finns en person som hyr ett av kontorsrummen, han jobbar alltså inte på företaget utan hyr endast ett rum. Han har köpt världens sötaste lilla valp. Valpen heter Affie och är helt underbar. Han tar med henne korta stunder till jobbet för att hon ska vänja sig vid att vara där. Jag har svårt att koncentrera mig på mitt jobb för att jag sitter och tittar på henne hela tiden. Jag ser henne från min plats.... Ni ser ju själva på bilderna ❤️😍


Ha en fortsatt trevlig onsdag 😘




 

Av Christin Andersson - 24 januari 2017 20:41

 

Gabriel och Emma, jul på Liseberg för några år sedan





...och få alla bitarna att falla på plats.....


Ja, tror inte jag är ensam om att kämpa för att få vardagen att gå ihop med jobb, skola, aktiviteter, städning, matlagning och kanske en liten stund av egentid per dag.

Jag har funderat mycket på just detta i omgångar under väldigt många år. Har precis slutat på mitt andra jobb som jag har jobbat på i 15 år och det var ett enbart kvällsjobb. När man jobbar kväll har man nästan inte någon möjlighet att få fasta rutiner att gå ihop, i alla fall inte när man även jobbade dag också som jag gjorde. Ja, det låter ju vansinnigt, men jag jobbade 50% på mitt förra jobb och 70% på mitt nuvarande jobb samtidig. Detta gjorde jag under 3 års tid, och då jobbade jag också varannan helg. När jag väl var hemma orkade jag inte ta tag i något. Nu har jag gått över på heltid på mitt nuvarande jobb, och jobbar 7-16 varje dag och ledig helgerna. Det är så stor kontrast mot hur mitt liv såg ut för bara någon månad sedan och jag har inte hunnit ställa in mig ännu. Men jag njuter av att kunna vara hemma med min familj varje kväll och helg, det är helt underbart.


Men tillbaka till vardag och rutiner. En sak som jag vill ska funka till 100% är middag och planering kring detta. Tycker det är en viktig stund på eftermiddagen då hela familjen samlas för att sätta sig ner och äta. Jag försöker att laga en ordentlig middag varje dag, men den är nästan aldrig planerad, utan jag kan komma på vad jag ska laga när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet. Det brukar oftast innebära att jag kör förbi den lilla lokala Ican för att akuthandla det som behövs. Det är både jobbigt och oekonomiskt att göra så som jag gör.

Nu har jag bestämt att vi ska ha ett litet familjemöte på söndagar där vi tillsammans planerar vad vi ska äta under nästkommande vecka, och även skriver ner en inköpslista på det som behövs. På måndagar ska jag åka och handla allt som behövs för hela veckan. Puh, det låter så bra i mitt huvud, hoppas att det även funkar i verkliga livet. 

Jag återkommer mer om detta och uppdaterar er även om hur det går för oss 😊


Något som vi har börjat med lite är att barnen ska få varsin dag i veckan som dom ska ansvara för matlagningen. Dom bestämmer själva vad dom ska laga, hur det ska dukas och även städning efteråt. Det har väl inte funkat fullt ut ännu, men vi är på god väg och vi kommer jobba vidare med det. Jag tror det är viktigt för dom att lära sig ta ansvar, och dom verkar tycka det är ganska kul. I alla fall Emma 😄


Mer vardag blir det i ett annat inlägg. Nu ska jag kolla på Dawson's Creek 🙈💕 


Puss på er och njut av er måndagskväll 😘



Jag och Emma när vi var på Disney on Ice i år

 




Av Christin Andersson - 23 januari 2017 19:19

 

Emma och Fause ❤️   

     




En liten presentation....


Jag vet att jag skrev lite om mig själv i mitt första inlägg 2012, men en repetion kan väl aldrig skada :-)

Jag är en tjej på snart 35 år, väldigt, väldigt snart. Om typ 3 veckor närmare bestämt.....

Jag bor i en stad nära Göteborg tillsammans med min man som jag varit gift med i snart 12 år. Vi har två barn, en pojke på 12 år och en flicka på snart 11 år. Det är bara 17 månader mellan dom ❤️

Vi har även fem katter, sjukt många jag vet, men vi hade lite svårt att lämna bort våra kattugar som kom förr förra sommaren. 

Vi bor i vårt drömhus som bara är två år gammalt. Det har varit en lång, hård och jobbig tid innan vi fick godkänt av kommunen att få bygga detta hus, hela tio år faktiskt. Får ta och berätta om den resan i ett annat inlägg. 

Det jag trivs med allra mest är att bara få vara hemma och mysa med min familj. Tända en brasa, lägga en skön filt över mig och njuta. Det är verkligen livet....

Jag jobbar i kundservice på ett media företag och det trivs jag väldigt bra med. Gillar att hjälpa och vägleda kunder som behöver hjälp.


Nu tänkte jag berätta lite om helgen som precis har varit. Den har väl inte hänt sådär jättemycket, men men...

I lördags var jag med min dotter på hennes ridlektion. Det gick väldigt bra. Hon fick en häst som hon inte tyckte så bra om, hon påstår att han bockar av sina ryttare och att han även bråkar en del i boxen. Men hon gick in till honom och borstade och fixade med honom utan problem och han verkade ha en av sina bättre dagar då han inte gjorde något hyss alls. Under själva ridlektionen gick det strålande och Emma utsåg hästen till sin "favvohäst". Verkligen ett lycklight slut på den stallvistelsen. 

På söndagen var det dags för kalas hos mina föräldrar, båda hade fyllt år och pappa blev hela 60 år. Det var ett mysigt kalas som avslutades med mammas berömda semletårta. Jag smakade aldrig då jag inte gillar semla. 

När barnen lagt sig fortsatte jag och K att titta på Dawson's Creek, den gamla serien håller vi på att streck kolla på. Jag tycker den är så mysig :-)


Jag tänker faktiskt fortsätta kolla på den nu, så puss på er till nästa gång 😘




 

 

Frank (den svarta), Findus (brun/svart) och Alice (vit/svart)


 


Av Christin Andersson - 22 januari 2017 20:21

För att kunna fortsätta....

 

Jag gick in en stund och läste lite på bloggen och kände att jag faktiskt saknar att vara här. Saknar att skriva av mig och ventilera mina tankar. Funderar på att ändra inriktning och skriva lite mer allmänt om allt som händer och sker i mitt liv.  Jag vill blogga, men jag tror inte att jag bara vill skriva om vikt och träning längre. 

Nej, jag tror det får bli så faktist, för jag vill blogga och jag vill blogga om ALLT, träning, barn, familjeliv och allt annat som hör livet till. 

 

I nästa inlägg kommer jag ge er en presentation av mig och min familj, jag kommer också berätta lite om vad som hände helgen. 

 

puss på er och ha en fortsatt trevlig söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards