tigerochaurora

Alla inlägg under februari 2019

Av Christin Andersson - 28 februari 2019 21:16

När man vaknar till ur sin bubbla och inser att det redan är torsdagskväll...

Precis så är det. Denna veckan har gått i ett och har knappt hunnit stanna upp för att andas. Det som retar mig mest är att bubblan har spruckit några gånger under veckan men blåst upp sig lika fort igen. Det är inte det som irriterat mig utan det att under de korta stunder som den varit sprucken och jag stannat upp och fångat upp verkligheten omkring mig noterade jag det fantastiskt vackra vädret. Jag har inte ens hunnit njuta av det.... 10 grader har vi kommit upp i, snart är det verkligen vår!!

Vi har haft massor att göra på jobbet denna veckan kombinerat med privata möten efter jobbet, samt fotbollsträning och hästar. Listan kan göras lång. Jag gillar att ha mycket att göra, men det finns gränser...

Bada har jag inte heller hunnit med. Men i kväll gjorde jag det. Så härligt, varmt bubbelvatten som luktar så gott. Efter badet landade jag, tror jag, och det var då jag insåg att det faktiskt redan är fredag i morgon. Till helgen är det fotbollscup både lördag och söndag. Gissar på att även helgen kommer passera som en virvelvind.

Köpte en speciell sele till Sammy på nätet I veckan som heter VGW. Den är speciell för att man fäster kopplet framme på bringan i stället för uppe på ryggen. När hunden drar så får den ingen kraft utan flyttas i stället ett halvt varv mot den som håller i kopplet. Det som är unikt med denna antidrag sele är att hunden inte får ont någonstans, känner inget obehag eller belastar hals och nacke. Hunden får även inpräntat att den ska söka upp sin förare i stället för att dra i från.

Jag fick hem selen i går men när vi provade den var den för liten. Så idag fick jag åka och byta den. Nu har både jag och dottern provat att gå med Sammy och han drar inget alls. Så värt pengarna.

Nu ska jag kolla på Rederiet sen ska jag sova....zzzzzzz.... Natti alla kompisar!!

Av Christin Andersson - 24 februari 2019 21:32

Äntligen är fredagen här och....PANG... så är det söndagskväll igen....

Dessa helger alltså, vart tar dom vägen egentligen? Jag har alltid massa planer om saker jag ska hinna med under helgen, men hinner knappt hälften. Tycker faktiskt man skall få koppla av lite också och inte bara utföra ?måsten? grejer.

Fredagskvällen var jätterolig och utan massa måsten. Min mamma fyllde 60 år i januari och hon fick en helkväll i present av mig och min syster. Vi startade kvällen på Pinchos på Linne. Där åt vi supergod mat och sköljde ner den med massa goda drinkar. Vi hade en härligt stund tillsammans vilket inte händer så ofta tyvärr. När vi ätit och druckit klart började vi vandra ner för Linnégatan lite fnittriga efter alla drinkar. Vårt mål var Järntorget och Draken. Nästa punkt på kvällen var nämligen Pernilla Wahlgrens show-kort, glad och tacksam. Det var en helt fantastisk show med massor av humor, värme och härlig sång. Kan verkligen rekommendera er att se den!!
Mamma var supernöjd med kvällen och tyckte det var roligt. Härligt att hon blev så nöjd :-)

Lördagen var en repris av hur dom flesta lördagar brukar se ut. Slappa fram till 12,00, sedan stallet med Emma som rider lektion. Jag och Sammy brukar ta en runda i skogen som ligger vid ridskolan. Efter stallet hade vi bestämt träff med Sammys kompis Leo. Dom lekte och busade som bara den. Efter träffen åkte vi hem för att lämna Sammy för att sedan bege oss till Coop och handla. På kvällen grillade vi för första gången i år. Så himla gott, entrecote, kryddstark sås och skruvmakaroner. Ni tappade väl ögonen nu...ha ha ha ha.... entrecote och makaroner. Men det är en favvo i vår familj och får oss även att känna en del sommar känslor. Melodifestivalen är ju även det ett måste på lördagskvällen. Jag råkade somna i soffan vilket upprörde min man lite då han känner sig tvingad att kolla på ?skiten?, som han uttrycket det. Japp, det var lördagskvällen det.

söndagar brukar gå i ständandets tecken. Vilket även denna söndagen har gjort. Vi håller på med ett stort rensnings projekt hemma, vilket är väldigt bra, absolut. Men jag upplever det som att det ser ännu stökigare ut nu än innan. Men enligt min man så kommer alla saker snart att försvinna. Han säger väl så för att lugna mina nerver, kan jag tro. Fick gjort en del städning i allafall, dock inte allt. Kanske hinner med och orkar lite under veckan.
Till middag blev det även grillar denna dag, goda hemgjorda hamburgare. Smaskigt!! Efter maten la jag mig i ett bad, så skönt. Nu blir det farmen och sedan läggdags. Hälsar en ny vecka välkommen!!

Puss och Kram!!

Mamma bakom drinkarna

Sammys kompis Leo som tar sig ett bad

Av Christin Andersson - 11 februari 2019 18:45

Att se solen lysa på himlen gör mig lyckligt....

Med tanke på rubriken så tror ni kanske att min dag har varit lite utöver det vanliga, men det kan jag säga att den inte har. Dock har solen strålat hela dagen och himlen har visat sig från sin bästa sida med en nyans av ljusblått. En sådan syn gör så att jag jag mår fantastiskt bra både inombords och utanpå. Ljuset gör väldigt mycket för kropp och själ, i alla fall gör mig.

Dagen har annars sett ganska vanlig ut. Åkte till jobbet i morse, hällde upp min första kopp kaffe och skulle precis sätta mig till rätta i stolen när jag upptäckte att jag glömt min dator hemma. Bara att sätta sig i bilen och köra hem igen. Tur att jag bor relativt nära jobbet... Dagen rullade på och med timmarna som gick kunde jag urskilja det vackra vädret som sakta blommade ut. Gick ut med hunden vid 9,30, inte särskild varm, men soligt.

Efter att lunchen åkt ner i magen gick jag ut med Sammy igen. Då var det lite skönare i alla fall. Min dotter kom till jobbet då hon lovat sin pappa att hjälpa honom med ett uppdrag. Vid 16,00 loggade vi ut för att åka och hälsa på Affi, Sammys BFF. Dom lekte en dryg halvtimme innan vi begav oss hemåt.

Nu har vi ätit middag och jag hamnade i badkaret, där jag faktiskt ligger i nu i skrivandets stund. Kanske inte ett jättekul inlägg, men vi har sett solen och en blå himmel idag vilket jag tyckte var värt att nämna här.

Puss och Kram!!

Av Christin Andersson - 4 februari 2019 22:08

Det snurrar i huvudet....

Pratade med min svärmor i telefon nu på kvällen. Hon ska tydligen börja blogga och hade lite frågor kring det. Det fick mig att fundera över min egna blogg. Min fina blogg som jag missköter genom att typ aldrig skriva några inlägg.
Bloggen startade först för att skriva om mitt liv, familj och vardag. Sedan gick jag över till att skriva om min viktresa och hälsa. Åren gick och bloggen gick över till sin ursprungliga handling igen.
Jag känner att det flackar för mycket. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag vill skriva om.
Funderar till och med på att byta inriktning helt och bara skriva om min hund Sammy. Men jag vet inte, då måste jag nästan byta namn och allt på bloggen.
Jag vet inte om det finns någon vänlig själ som läser detta som kanske ha läst hela min blogg. Om DU finns, vad tycker du? Vad gillar DU att läsa om i min blogg? Kom gärna med synpunkter för att hjälpa mig att hitta rätt.

Nog om detta nu...
Självklar har massa hänt under detta ?tysta? året. Sammy har vuxit och blivit så stor, 18 månader. Mycket fokus i mitt liv är ju kring Sammy, familjen och jobbet. Mycket mer hinner jag nästan inte med. Jag tänkte att jag skriver ett inlägg om allt som har hänt under året, så börjar vi om från början:-) Lite bilder på buse kommer här!

Kram på er alla!!

Ovido - Quiz & Flashcards