tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 28 februari 2019

Hur fort kan en vecka passera??

Av Christin Andersson - 28 februari 2019 21:16

När man vaknar till ur sin bubbla och inser att det redan är torsdagskväll...

Precis så är det. Denna veckan har gått i ett och har knappt hunnit stanna upp för att andas. Det som retar mig mest är att bubblan har spruckit några gånger under veckan men blåst upp sig lika fort igen. Det är inte det som irriterat mig utan det att under de korta stunder som den varit sprucken och jag stannat upp och fångat upp verkligheten omkring mig noterade jag det fantastiskt vackra vädret. Jag har inte ens hunnit njuta av det.... 10 grader har vi kommit upp i, snart är det verkligen vår!!

Vi har haft massor att göra på jobbet denna veckan kombinerat med privata möten efter jobbet, samt fotbollsträning och hästar. Listan kan göras lång. Jag gillar att ha mycket att göra, men det finns gränser...

Bada har jag inte heller hunnit med. Men i kväll gjorde jag det. Så härligt, varmt bubbelvatten som luktar så gott. Efter badet landade jag, tror jag, och det var då jag insåg att det faktiskt redan är fredag i morgon. Till helgen är det fotbollscup både lördag och söndag. Gissar på att även helgen kommer passera som en virvelvind.

Köpte en speciell sele till Sammy på nätet I veckan som heter VGW. Den är speciell för att man fäster kopplet framme på bringan i stället för uppe på ryggen. När hunden drar så får den ingen kraft utan flyttas i stället ett halvt varv mot den som håller i kopplet. Det som är unikt med denna antidrag sele är att hunden inte får ont någonstans, känner inget obehag eller belastar hals och nacke. Hunden får även inpräntat att den ska söka upp sin förare i stället för att dra i från.

Jag fick hem selen i går men när vi provade den var den för liten. Så idag fick jag åka och byta den. Nu har både jag och dottern provat att gå med Sammy och han drar inget alls. Så värt pengarna.

Nu ska jag kolla på Rederiet sen ska jag sova....zzzzzzz.... Natti alla kompisar!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards