tigerochaurora

Alla inlägg under november 2012

Av Christin Andersson - 7 november 2012 22:39

Man skulle haft fler timmar på dygnet….


I morgon bär det av till gymmet igen, ska nog köra trappmaskinen. Man känner av musklerna i hela kroppen efter 30 min på den.                                           


I dag har jag varit tvungen att ta tag i alla måsten som har legat högt uppe på lista ganska länge. Tvätt, städning, strykning mm, men nu är det gjort och det känns skönt. Faktiskt rätt många kalorier man blivit av med på det med.


Nä, nu ska jag sova! God natt!


 

Av Christin Andersson - 5 november 2012 11:53


     

    Förlåt att...                        ...jag inte har...                 ... skrivit på ett tag....


Nu är jag tillbaka, med lite dåligt samvete, fast ett laddat batteri…..  


Jag ber om ursäkt för detta låååånga uppehåll, men jag tror att det har varit nyttigt för mig att samla mina tankar lite för mig själv ett tag.

Under tiden som har gått har jag varit ute på lite löprundor och även fått ett gymkort på Life. Var nere på gymmet i morse och tränade. Riktigt underbart att röra på kroppen, känns jätte skönt.


Det gymkort som jag har fått är ett så kallat Guldkort och det innebär att jag kan träna på alla Life anläggningar som finns och jag har även tillgång till gruppträningarna och simhallen.  Finns ingen återvändo för mig nu, jag har all möjlighet till varierad motion.  

Har än så länge bara besökt själva gymmet, men jag har varit inne och tittat på lite olika grupp aktiviteter som jag ska pröva (och några som jag redan har prövat).


INDOOR WALKING:                   

Indoor walking är en enkel konditionsträning som alla kan vara med på. Kliv bara upp på "Walkern", greppa styret och börja gå! Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig. Belastning, utgångsställning och    tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som att svävande jogga i en lätt uppförsbacke.

 

 I passet växlar du sedan mellan att greppa styret eller de två stavarna som pendlar på var sida i takt med dina steg. Du jobbar också fritt med armarna i vissa avsnitt och tränar då extra din hållning, balans och bålstyrka. Belastningen styr du med en liten ratt, vilket gör träningen precis så lättsam eller tuff som du önskar.


SPINNING:

Spinning är en skonsam träningsform för de som varit skadade, är överviktiga, eller för de som inte vill träna andra former av kondition. Spinning kan också med fördel användas som konditionskomplement till styrketräning i gym.   


Det bästa med spinning som träningsform är att du kan lägga upp din träning så som du vill och samtidigt bli inspirerad av ledaren och få peppning från den övriga gruppen i träningssalen. Passen brukar innehålla både smidighet, rörlighet, styrka, kondition och koordination. Spinningpassen är också konstruerade så att mjölksyra undviks i största möjliga utsträckning.


BODYPUMP:    

Body Pump är styrketräning i grupp till tuff och motiverande musik under  ledning av en instruktör. Man använder skivstång med reglerbara vikter. Passet är en   timme och innehåller såväl uppvärmning som tuff träning och stretch/nervarvning.  


BODYCOMBAT:

Bodycombat är den ultimata kampsportsklassen som under en timme utmanar både hjärna   och hjärta. Till motiverande musik och med en kombination av olika självförsvarsdiscipliner, som t.ex Karate, Kung-fu och Thaiboxning, tränar du kondition och fokusering.

Bodycombat har utvecklats och anpassats för att ge effektiv och säker träning, samtidigt som kraft, känsla och nerv från Östasiens kampsporter är bevarad. Träningen ger dig chans att släppa loss, ha kul och samtidigt förbättra din fysik.

   

  Ja, det blir en utmaning för mig, men det är just det som är meningen för  nu måste motivationen upp på max…

 

                        Ha en skön måndag alla!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards