tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 22 juli 2021

Pizzamys med säkert avstånd

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...


Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min 93 åriga morfar. Det har verkligen inte varit några problem eller antsrängande för fem öre. Han klara sig så bra min fina morfar. Han bor själv i sin lägenhet efter att mormor gick bort för några år sedan. Han har massor utav hobbis som han underhåller sig med samt att han njuter av sin älskade jazz på sin musikspelare. Han är verkligen skön min morfar.


Eftersom detta året har varit som det har varit har jag och alla andra släktingar fått hålla oss på avstånd från morfar. Nu är han som tur är helt vaccinerad, men man får ändå vara vaksam och hålla avstånd. I alla fall, han har länge varit nyfiken på vår stenugn som vi har. Han har velat smaka på pizza gräddad i den, därför bjöd jag honom på en pizza kväll igår. Som tur var bjöd vädergudarna på en underbar sommarkväll och vi kunde sitta ute vid vår enormt stora corona vänliga bord. 


                                                              


Kvällen blev väldigt lyckad och morfar gillad pizzorna och han fick även ett glas rött att dricka. Han var mycket nöjd.

För egen del kopplade jag på kontrollen och fokuset. Pizza är ingen mat att frossa i för mig. Två slicer fick det bli för mig. 

           

Efter man har smakat på dessa pizzor kan man inte längre köpa pizza på pizzeriorna. Mina barn vägrar köpt pizza, dom vill bara hemmagjord pizza. 

  Jag är glad att jag gav efter 

när min man började prata om denna ugnen. Jag trodde det bara skulle bli en onödig grej som kommer stå och inte användas. Nyhetens behag... Men där hade jag fel, den används ofta. 


Morfar blev trött ganska snabbt och åkte hem någon halvtimma efter att vi ätit färdigt, men han var nöjd med kvällen och att få träffa sitt barnbarn och barnbarnsbarn. 


Efter att jag städat upp och fixat lite hamnade jag i soffan och plöjde igenom tre avsnitt på en serie på Netflix som jag börjat kolla på.  Det är en väldigt bra serie som jag kan rekommendera, den heter Sex/life. Vill dock varna för väldigt mycket sex och heta scener så inget för den pryda typen :-)


Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Av Christin Andersson - 20 juli 2021 14:22

..går det verkligen...?   Det är ingen överdrift om jag presenterar mig som en tvättäkta godisråtta. Jag älskar godis, snacks och söta drycker. Det är inget som jag har kunnat dra ner på, utan det är något som jag fått strypa helt och hållet.  Ja...

Ovido - Quiz & Flashcards