tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 24 februari 2019

Vart tog helgen vägen?

Av Christin Andersson - 24 februari 2019 21:32

Äntligen är fredagen här och....PANG... så är det söndagskväll igen....

Dessa helger alltså, vart tar dom vägen egentligen? Jag har alltid massa planer om saker jag ska hinna med under helgen, men hinner knappt hälften. Tycker faktiskt man skall få koppla av lite också och inte bara utföra ?måsten? grejer.

Fredagskvällen var jätterolig och utan massa måsten. Min mamma fyllde 60 år i januari och hon fick en helkväll i present av mig och min syster. Vi startade kvällen på Pinchos på Linne. Där åt vi supergod mat och sköljde ner den med massa goda drinkar. Vi hade en härligt stund tillsammans vilket inte händer så ofta tyvärr. När vi ätit och druckit klart började vi vandra ner för Linnégatan lite fnittriga efter alla drinkar. Vårt mål var Järntorget och Draken. Nästa punkt på kvällen var nämligen Pernilla Wahlgrens show-kort, glad och tacksam. Det var en helt fantastisk show med massor av humor, värme och härlig sång. Kan verkligen rekommendera er att se den!!
Mamma var supernöjd med kvällen och tyckte det var roligt. Härligt att hon blev så nöjd :-)

Lördagen var en repris av hur dom flesta lördagar brukar se ut. Slappa fram till 12,00, sedan stallet med Emma som rider lektion. Jag och Sammy brukar ta en runda i skogen som ligger vid ridskolan. Efter stallet hade vi bestämt träff med Sammys kompis Leo. Dom lekte och busade som bara den. Efter träffen åkte vi hem för att lämna Sammy för att sedan bege oss till Coop och handla. På kvällen grillade vi för första gången i år. Så himla gott, entrecote, kryddstark sås och skruvmakaroner. Ni tappade väl ögonen nu...ha ha ha ha.... entrecote och makaroner. Men det är en favvo i vår familj och får oss även att känna en del sommar känslor. Melodifestivalen är ju även det ett måste på lördagskvällen. Jag råkade somna i soffan vilket upprörde min man lite då han känner sig tvingad att kolla på ?skiten?, som han uttrycket det. Japp, det var lördagskvällen det.

söndagar brukar gå i ständandets tecken. Vilket även denna söndagen har gjort. Vi håller på med ett stort rensnings projekt hemma, vilket är väldigt bra, absolut. Men jag upplever det som att det ser ännu stökigare ut nu än innan. Men enligt min man så kommer alla saker snart att försvinna. Han säger väl så för att lugna mina nerver, kan jag tro. Fick gjort en del städning i allafall, dock inte allt. Kanske hinner med och orkar lite under veckan.
Till middag blev det även grillar denna dag, goda hemgjorda hamburgare. Smaskigt!! Efter maten la jag mig i ett bad, så skönt. Nu blir det farmen och sedan läggdags. Hälsar en ny vecka välkommen!!

Puss och Kram!!

Mamma bakom drinkarna

Sammys kompis Leo som tar sig ett bad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards