tigerochaurora

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Christin Andersson - 1 juli 2017 22:27

överskriften talar verkligen för dig själv....


Jag har tagit tag i mitt liv igen. det har jag verkligen. Ska förklara allt!

Jag gick runt och tänkte lite för ett tag sedan och kom fram till att jag verkligen inte var nöjd med mitt liv just då. Jo, jag var visst nöjd med mitt liv, det var jag. Men jag var inte nöjd med mig själv. Det har jag inte varit på 12 år i för sig, men då, för ett tag sedan, bestämde jag mig för att nu måste det ske en förändring. Något måste hända!!


Jag funderade och klurade på hur jag skulle gå till väga för att lyckas denna gången. Jag läste säker igenom 50 olika instagram konton där folk hade gått ner i vikt och lyckats och även konton där folk höll på med sin viktresa och var på god väg att lyckas. LCHF dök upp på minst 90 % av alla dessa konton. Ok, tänkte jag. Är det kanske det som jag ska prova??? Plötsligt slog det mig att Katrin Zytemierska skrivit en bok kring hennes viktresa med LCHF. Jag köpte hennes bok "dags att bli smal". Den var riktigt rolig och inspirerande. Jag bestämde mig för att börja...


Jag satte  mitt startdatum den 12 maj 2017.  När den 12 maj började närma sig försökte jag peppa mig genom att läsa mycket kring dieten och även ladda på med bra varor hem. Dagen D kom till slut. Den 12 maj var här!!!!  Nu har det gått över 6 veckor och jag har fortsatt utan att falla dit en enda gång. Jag har gått ner 5,7 kg 😃 Jag är så sjukt stolt över mig själv, jag vet att jag kommer att fixa det denna gången. 


LCHF är ingen diet som gör så att man rasar i vikt. Man går ner ca 0,5-1 kg i veckan. Jag har legat på ca 1 kg i veckan förutom en vecka då vågen stod still. Om ca ett år kommer jag ha nått min målvikt.  


jag kommer blogga mer nu och skriva ner mina resultat och även hur det går för övrigt med allt. Jag berättar mer i nästa inlägg.  


Kram på er!



     


Ovido - Quiz & Flashcards