tigerochaurora

Alla inlägg den 20 juli 2017

Av Christin Andersson - 20 juli 2017 21:56

Nu har vi äntligen kommit fram till huvudstaden:-)

Nu ligger jag här i hotellsängen och kollar på en Wallanderfilm. K tog med sig en Appel TV hit. Toppen ju:-) Nä, vi ska inte ligga på hotellrummet och glo på Tv jag lovar!

Vi kom fram till Stockholms centralstation med tåget och gick sedan till hotellet. Tog typ 15-20 min att gå, så det var inte så farligt. Vi checkade in och gick upp på våra rum. K hade lyckats boka riktigt bra rum på högsta våningen med badkar. Hotellet heter Birger Jarl, ett supermysigt centralt hotell. Här bor vi jämt när vi är i Stockholm.

När vi kommit upp på rummet och lämnat väskorna bestämmer vi oss för att gå ut och äta en bit mat. En vild diskution uppstod om vad vi skulle äta. Jag vann och det blev tacos. Vi gick ner på Sveavägen och Taco Bar. Helt ok mat, jag tog en sallad med tacoköttfärs och guacamole. K beställde in frozen margaritas till oss. Det skulle tydligen inte vara något socker i den.

Efter vi ätit gick vi förbi Coop och köpte lite mineralvatten som vi kunde ha på rummet.

Nu ligger vi här och slöar, snart ska vi sova för i morgon ska både jag och K jobba en halvdag innan äventyret i Stockholm kan börja. Det lutar åt Mall of Scandinavia i morgon. Kul med lite shopping:-)

Jag skriver mer i morgon.
Kram på er!

Av Christin Andersson - 20 juli 2017 16:44

Ja, håll i hatten nu är vi på väg:-)

Nu sitter vi på tåget upp till Stockholm, jag, barnen och mina föräldrar. Min man är redan där få han skulle ha kundbesök nu under dagen. I Stockholm ska vi shoppa, njuta och gå Grönalund. Så mysigt det ska bli.

Vägde mig i morse och hade inte gått ner något denna veckan heller. Fattar inte.... Hade dock tappat två cm runt midjan. Jag förstår ingenting. 4 cm runt midjan på två veckor men inget minus på vågen. Sjukt konstigt. Men jag hänger inte läpp, jag kämpar vidare.

Jag skriver lite mer i kväll.

Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards