tigerochaurora

Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Christin Andersson - 10 juli 2017 20:28

Precis så är det....

För att jag ska kunna nå mina mål som jag har satt ut under ca 12 månader måste jag komma i gång med en daglig träning.

Just nu är jag LAT!! Jag vill inte vara lat, jag älskar att träna. I alla fall känslan när jag har utfört mina pass.

Jag måste hitta min motivation. Hallå, hallå!! Var är du??
För att jag ska kunna förbättra mina resultat ännu mer måste jag träna. Man behöver inte vara raketforskare för att komma fram till det.

Hur gör jag då för att röra på arslet mer än vad jag gör idag? Jag måste nog tvinga mig själv helt enkelt. Jag får inte sätta mig i soffan fören jag har utfört någon form av träning helt enkelt.

Min tanke är att jag ska springa en runda tre gånger i veckan. Mellan dessa gånger borde jag ta en promenad. Jag skulle kunna köra två styrkepass i veckan också. Har färdiga program att köra som är ca 20-30 minuter långa. Ok, hur lägger upp detta på en vecka då? Så här kanske:

Måndag: 40 min löppass
Tisdag: promenad
Onsdag: styrkepass
Torsdag: 40 min löppass
Fredag: promenad
Lördag: styrkepass
Söndag: 40 min löppass

Kan jag hålla detta? Vad tror ni om detta schemat? Har ni några andra förslag? På fredag spikar jag ett träningsprogram som jag börjar med på måndag i nästa vecka. Jag ser fram i mot förslag från er också:-)

Snart ska jag hämta min man i den stora staden så tänker njuta av liten egentid en stund.

Kram på er





Ovido - Quiz & Flashcards