tigerochaurora

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Christin Andersson - 3 juli 2017 20:15

Vissa dag finner man ingen inspiration....

Middag tycker jag är jobbigt att kombinera ihop vissa dagar. Jag har ingen fantasi känns det som. Efter jobbet stannade jag till vid våra lilla Ica för att posta lite brev. Jag gick igenom affären för att hitta något som kunde bli en middag. Det slutade med att jag köpte korv och korvbröd. Det är inget som jag kan äta men det brydde jag mig inte om eftersom alla gillar korv med bröd i vår familj och det kändes som en lätt utväg. Till mig själv blev det en knäckemacka med ost och salami, två ägg och jordgubbar. Jättegott och jag blev mätt.

Idag skulle jag skriva lite om min träning. Jag ska börja med att skriva att jag slarvat mycket med träningen det senaste....tyvärr... Men jag kommer att sätta fart igen jag lovar?

Jag tror att jag har slarvat för att vågen står på minus varje vecks trots lite träning. Men kroppen mår bättre av träning det vet jag och jag ska bättra mig.

När jag började med LCHF så gick jag på mycket promenader. Jag gick 50 min tre gånger i veckan. Vi har det så bra på jobbet att vi får träna mån, ons och fred under arbetstid. Det är verkligen super och något man måste nyttja. Under den senaste månade har jag börjat springa lite lätt. Inte så långt, 3 km per runda ungefär. Det är ett stort framsteg för mig och jag känner mig jättestolt.

Laddade ner en app (som jag inte provat ännu) som heter "7 min workout". Den ska jag testa. Man ska göra olika övningarna 7 minuter om dagen. Låter toppen tycker jag:-) Det gäller ju bara att sätta igång.

Har du tips eller trix på hur man får igång sin träning får väldigt gärna kommentera.

Nu ska jag och min man kolla på en Wallander film. Älskar svenska kriminalfilmer och serier.

Jag lägger ut några bilder på mina träningsresultat dom senaste månaderna och även på min goda middag jag åt tidigare i kväll.

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards