tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Att vara eller inte vara....?

Av Christin Andersson - 12 augusti 2013 13:20

Som en boll kommer jag tillbaks till dig...           


Har funderat och funderat på om jag skall fortsätta skriva i denna bloggen eller om jag helt enkelt skall lägga ner den. Men på något konstigt sätt har jag alltid fallit tillbaka här, och har inte hjärta att stänga ner.


Bloggen har ju faktiskt hjälpt mig igenom rätt tuffa situationer och taggat mig att fortsätta att nå mina mål. Varför skall jag då ens tänka taken att lägga ner då??? Nej, åter igen tar jag nya tag, dags att börja blogga igen :-)

                                                  
                                      

Mina tankat kring träning nu är ganska splittrad. Nu under sommaren har jag faktiskt inte tränat alls, men innan dess hade jag skapat en riktigt bra rutin kring både mat och träning. Det är just den rutinen som jag vill tillbaka till, och det ska jag…


Maten är ju viktig för ett hälsosamt liv och även för att minska i vikt. Under min rutin innan sommaren följde jag viktväktarna online, vilket hjälpte mig mycket. Där fick jag faktiskt äta god mat och till och med unna mig det där lilla extra någon gång i mellan åt. Tror att jag vill tillbaka dit, hade koll på min konsumtion av mat då. Gick även ner sakta i vikt under det programmet.


Att låsa fast sig i en strikt diet där man inte tillåts något litet extra brukar bara funka ett litet tag för mig. Man har ju liksom ingenting att se fram i mot, och plötsligt är det något litet, litet som går snett under diet perioden och man har hamnat i den onda cirkeln igen. Att följa en sådan hård diet är ju inget långvarigt alternativ, vem vill leva på vatten och sallad hela livet??? Inte jag i alla fall. Men om man då följer en diet där du sakta men säker går ner i vikt, och att du faktiskt kan ändra din livsstil (med stunder av det goda), så blir det ju hållbart och du har större chans att stanna på din önskade vikt.

 

Jag minns när jag hade kämpat på med 5 veckor av bara soppor och shaker, det var tufft men jag gick ner över 12 kg. Vad hände då när man fick börja äta igen?? Jo, jag gick upp en massa kilon igen. Fem veckors slit för ingenting….


Nej, hitta en diet med god balans av mat och träning så kommer vi att lyckas. Jag ska försöka blogga så mycket jag kan om mina nya matvanor och även motion.


Kram så länge!      #träning #hälsa #motion #kost                         

 
 
Lisbet Olofsson

Lisbet Olofsson

13 augusti 2013 07:45

Har du hälsozamma tips?

Har du något hälsozamt tips som fungerar just för dig och som du vill dela med dig av?

Jag vill samla in många, minst 100 stycken hälsozamma tips. Det kan innebär vad som helst bara att du känner att du känner att de fungerar mest för dig. Skriv in dem här nere i kommentarsfältet och skriver du som gäst glöm inte din mailadress.
Jag vill senare bjuda in dig och ditt tips till ett blogginlägg där jag även länkar till dig som STORT TACK.

//Lisbet
http://halsozam.com/eget-tips/

http://halsozam.com/eget-tips

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards