tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Välkommen Sammy!!

Av Christin Andersson - 2 januari 2018 21:01

Vill börja med att be om ursäkt....

....för den väldigt dåliga uppdateringen. Livet kommer i mellan ibland, så är det bara.
Gott nytt år får jag önska er alla:-) Men detta inlägg kommer inte handla om det nya året utan kommer att blicka tillbaka lite på den tysta tiden från mig, då jag inte skrivit på bloggen.

Jag kan säga som så här, skit vad tiden har rusat i väg. Hösten liksom bara försvann upp i rök och vips var det julafton. HALLÅ bromsa lite, tack... Så känner jag.

Det största som har hänt denna höst är vår lilla Sammy. Nu undrar ni nog om jag pratar om barn eller liknande. Ja, man kan nog säga att vi skaffat oss ett barn till, fast barnet går på fyra ben och är ganska hårig. Sammy är en liten hundvalp. En Beagle valp. Han är förresten inte så liten längre, ca 10 kg skulle jag tippa på i dagsläget.

Hur kom det sig då att vi skaffade en hundvalp? Egentligen var det ett infall från vårt håll. Jag har ju tjatat om hund i alla år, men i stället har det blivit så att vi fyllt på vår kattsamling i stället. Vilket är mysigt och trevligt naturligtvis. Jag älskar våra katter! Men ändå har jag alltid saknat en hund.

En sensommar kväll (eller höstkväll var det nog snarare) i vårt spabad kom diskutionen upp igen. Till slut sa K: "en Beagle kan jag tänka mig". Ok, sa jag. In på blocket snabbt. Visst fanns där två Beaglar till salu. Jag skickade ett meddelande till uppfödaren. Nu var det bara att vänta på svar. Ett svar som aldrig kom....
Jag provade att skicka ett sms efter typ fyra dagars väntan och då fick jag svar direkt. Tyvärr var bägge valparna upptagna för stunden. Hon väntade svar från en familj. Om inte dom skulle ha valpen var han vår. Nästa morgon skulle hon höra av sig till mig. Jag väntade med spänning, men något inom mig började gro, något oroligt. Jag visste inte varför. Jag ville väl ha valpen...? Nästa dag smög sig på och fram åt förmiddagen kom ett sms. När jag läste vad som stod blev jag både glad och det pirrade lite i magen. Om vi ville så var han vår.

Jag kunde inte fatta varför det inte kändes helt hundra. Något inom mig trängde bort dom glada och förväntansfulla känslorna. Jag var nästan lite schizofren, ena stunden ville jag ha honom, andra stunden var jag osäker. Jag fick be uppfödaren om lite mer betänketid och det var absolut inga problem.

En hel kväll satt jag och K och bollade för och nackdelar. Plötsligt säger K "tänk om inte Gabbe gillar hunden, det är ju ändå lite för hans skull som vi skulle skaffa hunden". Där slog det mig, Gabbe vill ju ha en stor plufsig hund. Precis en sån hund vi var och kollade på för några månader sedan. En Beagle är ju inte jättestor, det är en så kallad mellan hund i storleken. Den har heller ingen lång plufsig päls. Hunden skulle ju egentligen vara en överraskning till honom. Jag ropade på Gabbe och visade honom bilder på Beaglar. Han verkade måttligt road. Hur skall detta gå?? Hela nästa dag på jobbet satt jag och funderade, plötsligt fick jag en super idé. Youtube!!! Jag sökte på Beaglar och hittade en helt fantastisk film om en kille och hans Beagle. Så fort jag kom hem visade jag filmen för Gabbe och ju längre filmen rullade desto större leende fick han. När filmen var slut frågade jag honom om han ville ha en sådan hund. Gissa vad han svarade?? JA!! Nu försvann min oro, nu var jag 100 % säker. Jag skickade ett sms till uppfödaren att vi tar honom.

På fredagen redan samma vecka åkte jag och Emma och hämtade Sammy,
Vi fick honom när han var 9 veckor, nu blir han strax 5 månader. Tiden går fort när man har roligt och fullt upp. Sammy är en snäll kille, busig, men snäll. I början var det mycket kiss och bajs inne och promenader typ varje timme. Men nu är han rumsren och väldigt enkel att ha att göra med.

Vissa stunder undrar jag vad jag har gett mig in på, men dom bra stunderna överväger dom dåliga. Ett liv utan Sammy skulle vara dötrist :-)

Nästa inlägg tänkte jag skriva lite mer om vad som förväntas av 2018 när det gäller mina mål, träning och kost. Missa inte det!!

Puss och kram!

Här kommer lite bilder på vår nya älskling ??

Kortet längst upp är från fösta dagen, sen blir det nyare och nyare kort. Han växer så det knakar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards