tigerochaurora

Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Christin Andersson - 7 januari 2018 18:48

Jag är supernöjd med denna helgen.

Har dock inte fått gjort allt som skulle göras, men jag är nöjd ändå. Julen har blivit nerpackat och uppsläpat på vinden och ersatts av härliga vårblommor i köket och tulpanbukett på bordet. Nu börjar min favoritårstid-våren. Snart i alla fall :-)

I lördags gick jag och Sammy ut på en lång härlig promenad i solen. Vi mötte mycket hundar, folk som sprang och barn som lekte. Jättebra miljöträning för honom.

Min dotter var med mormor och morfar på My dog på svenska mässan. Jag hade gärna också velat gå dit och även ta med Sammy, men det får nog vänta tills nästa är när han är lite äldre.

Idag blev det också en promenad i solen. Mina föräldrar var barnvakt åt min brors son Sixten, och dom följde med. Även Emma. Vi gick runt sisjön och nöjt av solens strålar. Nackdelen var att typ hela Mölndal hade tänkt i samma banor som oss och det var knökat med folk, hundar och barn. Bra träning för Sammy kanske, men han blir lite stressig och dragig av det.

På promenaden passade jag på att hämta ut mit paket från Rot Pasta. K lagade en pastasås och jag hällde i min rot pasta i såsen. Det blev väldigt gott. Lite annorlunda konsistens än vad man är van vid, men det kommer ge sig med tiden. Fullt fungerande substitut till pasta. Fick tyvärr ingen bild på det, men tills nästa gång lovar jag:-)

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards