tigerochaurora

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2017

Nerverna fick jobba idag

Av Christin Andersson - 2 augusti 2017 22:16

Vilken sjuk dag....

Vaknade som vanligt i morse med massa saker inplanerade. En av sakerna var att göra mina naglar vilket jag har sett fram i mot i många veckor nu.

Första uppdraget för dagen var att köra Emma och min mamma till min mammas kompis som är frisör. Hon skulle klippa mamma och skulle då även passa på att klippa Emma. Kvart i tolv hämtade vi upp mamma och åkte upp till Balltorp där väninnan bor. Jag släppte av dom för att sedan åka till uppdrag nummer två för dagen.

Det var att köpa en födelsedagspresent till min systerson Theo som har fyllt år. Jag åkte till en klädaffär och kikade runt. Av en "slump" hittade jag en tröja till mig själv och även två linnen till Emma som jag visste att hon kommer älska. Hittade även byxor och T-shirt till Theo som var jättesnyggt. När jag kommit ut ur affären sprang jag bort till rusta för att hitta en fin presentförpackning.

Jag satte mig sedan i bilen för nästa uppdrag, då ringde min telefon. Konstigt tänkte jag, det är mamma som ringer, dom skulle ju ta bussen hem och dom kan ju inte vara klara redan. Min mamma sa "Christin, drabbas nu inte av panik..." Min puls ökade kraftigt på bara någon sekund. Hann tänka tusen tankar... "det är så att Emma har svimmat och nu när hon vaknat till mår hon inte så bra". "HAR HON SVIMMAT!!!!" Nästa skrek jag rakt ut. "Varför har hon gjort det?" Min mamma försökte lugna mig lite och bad mig sedan att komma och hämta upp Emma. Jag gasade på för fullt upp mot Balltorp, jag var inte så långt där i från. Jag kunde inte förstå varför hon hade svimmat, det hade ju aldrig hänt tidigare. Ringde upp K för att berätta vad som hänt. Han trodde inte det var allvarligt utan trodde mer att hon druckit för lite eller spänt sig inför hårklippningen. Hon är ju livrädd att man ska klippa för mycket.

Jag kom fram till mammas kompis till slut. Emma verkade helt ok. Hon hade druckit vatten och fått en frukt. Hon var inte blek eller slö, utan precis som vanligt. Jag andades ut.... Jag fick höra att man kan svimma när man är ganska lång, och Emma är väldigt lång. Hon hade även stått upp när kompisen klippt henne och säkert spänt sig vilket påverkade den här svimningen. Klart att det måste varit otäckt för mamma och hennes kompis att vara med om detta.

Vi åkte i alla fall hemåt. Nästa uppdrag på agendan för mig var mitt nagelbesök. Jag var redan sen eftersom denna insident inträffat. Mamma bad mig att släppa av henne hemma hos oss så kunde hon umgås med Gabriel lite medan vi gjorde mina naglar. Emma följde med mig.

Naglarna blev jättefina och det känns så himla fräscht med nytt. Vi åkte hemåt igen och tog en kaffe, Emma en macka. Min mamma åkte vidare till min mormor och morfar. Jag och Emma kollade på Rasmus på luffen. Så mysigt med Astrid Lindgren. Då inträffar nästa tragedi...

Jag går in på Facebook för att kolla läget och ser att någon lagt ut ett kort över Mölndal med världens rökmoln och texten "brinner det i Mölndal?" Samtidigt ringer min mamma till mig. Hon bekräftar det jag nyss skådat på Facebook. Tydligen har det börjat brinna i Åbro industriområde (väldigt nära Balltorp där min man jobbar). Jag ringer honom för att höra så allt är under kontroll. Allt var bra säger han men att det var väldigt mycket svart rök överallt. Han var på väg hem och utom fara. Puh... Orkar inte mer idag...

Jag gick in på Aftonbladet och kunde följa branden live där. Tydligen var det polisens lokal som brann. Någon som inte var så glad på dom kanske?? En väldigt kraftig brand i alla fall.

Senare lagade jag lite middag. Ryggbiff och bakad potatis till dom. Ryggbiff och sallad till mig. Vi körde även det senaste avsnittet på Game of Trones.

Frågan är om man kanske ska lägga sig nu så inte något mer galenskap händer.

Mina nerver har verkligen fått gå på högvarv idag, vill inte mer nu...

Kan också berätta att Emma mår bra, hade lite ont i huvudet eftersom hon slog i det lite när hon ramlade ihop. Men det är ingen fara med henne, och det är så skönt:-)

Puss och Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...   Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha. Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stäl...

Av Christin Andersson - 27 juli 2021 08:59

...trodde jag skulle hinna blogga varje dag under semestern...   Men tiden har verkligen flygit i väg. Nu räknas väl bara måndagen som min semester eftersom helgen som varit ingick i förra veckans jobbvecka. Under min första semesterdag drog ja...

Av Christin Andersson - 23 juli 2021 08:59

...den vanligaste frågan mina familjemedlemmar ställer till mig...   Att komma på vad man ska äta tycker jag jobbigt. Speciellt när resten av familjen inte är speciellt intresserade av att komma med idéer. För att lyckas med sin vikresa är planer...

Av Christin Andersson - 22 juli 2021 09:50

...är trött på att hålla avstånd...   Men det är viktigt, jag vet. Under veckan som har varit har jag varit lite "morfar vakt". Mina mostar och min mamma har varit bortresta samtidigt och därför fick jag frågan om jag kunde hålla lite koll på min...

Av Christin Andersson - 21 juli 2021 09:53

...att se resultat betyder så mycket...   Ett klädesplagg som ligger mig varmt om hjärtat är jeans. Jag har har inte kunnat använda jeans på flera år pga att jag helt enklet har varit för stor. Jag har köpt massvis av jeans under åren och kan nog...

Ovido - Quiz & Flashcards