tigerochaurora

Alla inlägg den 8 augusti 2021

Av Christin Andersson - 8 augusti 2021 13:03

...Så fort jag gick på semester kom det dåliga vädret...


Men det har varit bra i alla fall tycker jag. Skit i solbrännan, ha ha ha ha.

Det har blivit lite dålig uppdatering nu under semestern, men jag har inte velat ta fram datorn utan i stället umgås till 100 % med familjen. Vi har varit ute på fina promenader, och en väldigt fin promenad gjorde vi Särö. Älskar havet, och denna promenaden var verkligen havsnära.


           

Största delen av promenaden var längs med klippor, det gällde att sätta fötterna rätt så man inte snubblade. Just denna dagen var det sol men inte jätte varm vilket bara var skönt. Efter vår promenad åkte vi hem till min syster som bort i närheten för att fika lite. en helt fantastisk dag.


Jag har försökt att gå så många morgonpromenader som möjligt nu under semestern och jag har väl varit medelduktig i alla fall tycker jag. Vi bor alldeles intill ett naturområde med fina motionsslingor i skogen. 


           

Vi har även en väldigt vacker sjö i närheten som jag också varit och gått runt under mina morgonrundor.

        

Jag har goet lite nytta under min semester också så som städa och pyssla som jag nog inte skulle ha gjort om det varit sol och 30 grader plus ute. En dag fick jag för mig att jag skulle koka min egna svartavinbärs gelé. Den blev inte så bra, väldigt hård i konsistensen. Men det var kul att testa. I trädgården finns det hur mycket som helst att plocka nu. Mina favoriter var nog dom amreikanska blåbären, så goda.


                                                       

Jag fick en present av min man för att han tycker att jag varit så duktig med min viktnedgång. Jag fick en ny mixer, en Magimix. Den är helt fantastisk!!! Jag gör så goda smoothies i den. Kan verkligen rekommendera en sån om ni funderar på att köpa en mixer.

                 

Nu har jag en vecka kvar av min semester och på måndag drar jag och barnen till Gekås i Ullared. Jag har inte varit där på säkert två år. Ska bli så roligt att åka dit. Jag har ju egentligen denna resan som en av mina delmål, men jag får ändra om lite. När det är tråkigt väder och barnen vill åka dit så får det bli så.


Jag hade vägningsdag idag och hade gått upp 0,7 kg, men jag är inte deppig för det. Jag tycker jag har skött mig extremt bra under min semester och jag klappar mig själv på axeln. Jag längtar lite till jobb och skola sätter igång igen så att rutinerna rullar på igen. Då är allt mycket lättare, men jag ska njuta av min sista vecka.


Kram på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards